e-mail
AutósTITKOK eBook
Vissza a főoldalra
     
 

Mire figyeljen,
amikor kereskedőkkel beszél?

Kereskedő-lélektan

Kritikus, hogy megismerkedjünk azokkal, akiktől a jármű új tulajdonosához kerül.

Mindenképpen a problémamentes autózást szolgálja, ha olyan helyen vesz gépkocsit, ahol megfelelően bánnak Önnel, hiszen csak ilyen helyen számíthat megfelelő ügyfélszolgálatra, és amennyiben az autót ugyanannál a cégnél szervizelteti majd, megfelelő minőségű munkára, és becsületes hozzáállásra.

Jobb motorizáltságú országokban, a legtöbb szerviz szerepel valamilyen összesített vásárlói-elégedettség statisztikában. Nálunk még nem készült ilyen, ezért főleg saját megfigyeléseire, vagy internetes fórumok hozzászólásaira kell hagyatkoznia.
Azért, hogy a magyar autósok se tapogatózzanak sötétben a márkakereskedések, illetve szervizek megválasztásánál, tervezzük a márkakereskedések, (márka)szervizek, és használtautó-kereskedések minősítését.

Azért, hogy adatbázisunk elég nagy legyen az objektív minősítéshez, ez úton is kérjük olvasóinkat, hogy írják meg tapasztalataikat a márkakereskedések és szervizek szolgáltatásainak minőségével kapcsolatban!

Erre a célra egy Excel táblázatot tettünk letölthetővé: https://www.autostitkok.hu/vasarloi_elegedettseg.zip (tömörített fájl!) amit kérjük, hogy kitöltve küldjön vissza, az autostitkok@autostitkok.hu e-mail címre. (Elég csak azokat a rovatot kitölteni, amire egyszerűen tud válaszolni.)

Az ebben a fejezetben olvasottakat vegye figyelembe minden olyan lépésnél, amikor a kereskedővel való kommunikáció van soron!

A kereskedés kiválasztásához jó, ha körülnéz a keresett márka klubjának internetes honlapján. Bizonyosan talál ott fórumot, ahol több mint valószínű, lesz ajánlott, illetve kerülendő szervizek-kereskedések rovat. Ha az nincs fölsorolva, ahova Ön menni szeretne, bátran kérdezzen! Fontos: egy vélemény, nem vélemény!

A totalcar "népítélet" rovata (http://totalcar.hu/nepitelet/?op=all) is tartalmaz sommás véleményeket márkaszervizekről.

 

A felderítést folytassa azzal, hogy ha van,
szemügyre veszi a kereskedés hirdetéseit!


Nézzen alaposan utána, hogy egy meghirdetett akciónál nem veszít-e többet a réven, mint amit nyer a vámon!

Az olyan akciók, amik arról szólnak, hogy az Ön öreg járművét garantáltan beszámítják X forint értékben, általában dupla veszteséget jelentenek:
1. A tényleg nagyon öreg, szinte eladhatatlan járgányok kivételével, az autót jóval drágábban adhatta volna el a szabadpiacon.
2. Sokkal kisebbre csökken az alku lehetősége, hiszen azt a veszteséget, amit az akció időtartama alatt beszámított romok okoznak, a többi, még jól értékesíthető autót leadó vásárlókkal is megfizettetik.

Amikor az autóbeszámítás a hitelakció része, az is előfordul, hogy maga a hitel drágább a beszámítás miatt, sőt azt is érdemes ilyenkor megnézni, hogy a hitelszerződésbe nem kerül-e olyasmi bele, hogy amennyiben a szerződés bármilyen okból, a futamidő vége előtt felbomlik, a leadott autó beszámított árát, vagy annak egy részét vissza kell fizetnie a kereskedés részére.

Az már inkább a vicc kategória, amikor így hirdetnek: "200.000,- forinttal többet adunk hasznát autójáért!". A jogos kérdés ilyenkor az lehetne, hogy minél többet? Mi alapján határozza meg a kereskedő azt, aminél többet ad? Rendszerint annyi hibát találnak az autóban, ami mind-mind csökkenti az autóért általuk kínált árat, hogy amikor hozzácsapják a reklámozott 200.000 pluszt, az ár alacsonyabb lesz, mint amit az első vevőjelölt fizetett volna, ha Ön meghirdeti az autót.
Ha az ár viszont mégiscsak jobb, mint amit a szabadpiacon kaphatna az autóért, akkor majdnem biztos lehet benne, hogy a különbözetet visszafizeti a kereskedőnek a magasabb hitelkamattal, és a csökkentett alku-mozgástérrel.

Ha a hirdetés nem nyújt elég információt, kérdezzen utána a részleteknek! A reklámok ugyanis leginkább arra valók, hogy a vásárlót becsalogassák a kereskedőhöz, ahol azután már az értékesítési munkatársak "kezelésbe vehetik" az odaérkezőt, így jutva olyan lehetőséghez, amihez egyébként közel sem kerülhettek volna.

Ha egy újautót nagyon alacsony áron hirdetnek, akkor az általában mire Ön odaér, már "kifutottak a készletből", vagy egy hónapot is kell várni, hogy leszállítsák, vagy autó ugyan van, viszont szó szerint MINDENT pluszban számít fel a kereskedés. Nevetséges kicsinyesség, és kisstílű csalás, de ilyenkor az is előfordulhat, hogy a fékfolyadékot, a fagyálló hűtőfolyadékot, vagy akár a motorolajat is pluszban fölszámolják, mondván, hogy azt nekik kellett betölteni az autóba.

Az szinte általános, hogy a forgalomba-helyezés költségeit, vagy a kötelező tartozékok árát nem tartalmazza a hirdetett ár.

Nagyon valószínű, hogy kiderül, az autó épp annyiba (vagy többe) kerül, mint bárhol máshol, ahol nem hirdettek extra kedvezményeket, viszont ahol a forgalomba-helyezés költségeket eleve tartalmazza a meghirdetett ár!

Az is jellemző, hogy az autó a hirdetett áron alapfelszereltségű, és mire belekerül néhány fontos extra, már drágább, mintha megvett volna egy autót máshol, eleve jól felszerelten.

Amikor felhívja a kereskedést, mindig figyelje meg, hogy milyen módon bánnak Önnel! Segítőkészek, vagy tessék-lássék módon válaszolnak kérdéseire? Hamar tud beszélni illetékessel, vagy sokat váratják? Ha az illetékes éppen elfoglalt, ígérnek-e visszahívást, és tényleg vissza is hívják?
Ha lekezelően bánnak Önnel, válasszon másik kereskedést! Ha telefonon azt ígérik, hogy árajánlatot küldenek Önnek faxban, vagy e-mailen, de ez nem történik meg, akkor is!
A használtautó- illetve márkakereskedéssel kiépülő kapcsolatának kezdete már az első telefonhívásnál kezdődik. (Anélkül, hogy a további fejezetek tartalmát ismerné, nem ajánlott belekezdeni a folyamatba!)

A kérdésekre kapott válaszokat jegyezze föl, és ha majd elmegy a dílerhez, a jegyzeteket vigye magával! A legjobb az, ha a telefonon elmondottak megerősítését kéri fax, vagy e-mail formájában is!

 

Ez után nézzük meg a kereskedéseket kicsit közelebbről!

Figyelje meg, hogy az alkalmazottak milyen emberek! Hogyan kommunikálnak egymással és a vásárlókkal? Ha a kommunikáció nem szimpatikus, felkészülhet rá, hogy problémás esetben Önnel is ilyen módon beszélnek majd.

Ahol a csapat nyugodt és szimpatikus, nem próbál mindenáron eladni Önnek, ott a tulajdonos is sokkal valószínűbben érdekelt vevői hosszú távú elégedettségében. Ilyen helyeken jó szervizháttérre is számíthat.

Amikor belép a szalonba, ne menjen mindjárt oda egy alkalmazotthoz sem! Először keresse meg azt a modellt, ami miatt jöttek, és kezdjenek a 6.b fejezet pontjai szerint vizsgálódni. Ha 10-15 percet is eltölthet anélkül, hogy bárki megszólítaná, akkor az adott hely nem a legjobb autó vásárlására.

Amikor a szalon alkalmazottjával beszélget, amellett hogy az 6.b fejezetben leírtakat követi, hagyja őt egy kicsit beszélni, hiszen a közöltek, és a közlési mód segítenek eldönteni, hogy ez-e az Ön kereskedése, vagy sem.

Az beszélgetés során azt is figyelje, hogy az illető segít-e Önnek abban, hogy bölcsen kiválassza a megfelelő autót, vagy inkább megpróbálja rádumálni Önt valaminek a megvásárlására, amit magától nem választott volna.

Fontos, hogy a szalon alkalmazottja kész legyen Önnek megmutatni az autót részleteiben, hajlandó legyen elmagyarázni az egyes felszerelések működését. Ugyanezt használtautó-kereskedőknél nehezebb elvárni, a típusok nagy variációja miatt.

Minden Önt érdeklő részletre nyugodtan kérdezzen rá. Az eladónak segítenie kell Önt abban, hogy okosan válasszon autót. Ha az illető pikírt, vagy nyegle, vagy lekicsinylő módon válaszol, azt tanácsoljuk, hogy hagyja ott az adott helyet, de legalább kérje, hogy más alkalmazottal tárgyalhasson.

Ne hibáztassa a kereskedőt azért, ha láthatóan el akar adni, hiszen ebből él. A gond az, ha ez az információátadás rovására megy.

Az a feladata, hogy meggyőzze Önt arról, hogy az a típus, amit ők árulnak a legjobb választás, sőt Önnek leginkább az a darab felel meg, ami nekik épp raktáron van.
Az a legtöbbüket nem érdekli, hogy pontosan felmérjék hogy a vásárlónak pontosan mire is van szüksége, hiszen még a végén kiderülne, hogy abból, amit ők árulnak, semmi sem felelne meg úgy istenigazából.

Kérdezzen rá újra az árakra, de alkuba még ne bocsátkozzon! Jegyezze föl amit mondanak, majd vegye elő telefonos jegyzeteit, és hasonlítsa össze azokkal. Fontos, hogy összevesse az árakat azzal, amit telefonon mondtak. Ha eltérést lát, annak okára mindenképpen kérdezzen rá! Ha az érvek nem meggyőzők, akkor ha csak lehet, ne az adott kereskedőnél vásároljon, másban sem lesznek megbízhatók!

Ne hagyja magát eltéríteni az eredeti céltól, és ne kezdjen a kereskedővel az autó konkrét megvásárlásának részleteibe belemenni, amíg oda nem jut a folyamatban!

Ha a könyv további fejezeteiben leírtakkal már tisztában van, akár már az első látogatás alkalmával belemehet az autó kipróbálásába, ellenőrzésébe, sőt akár az alkuba is.

A fejezet megmutatja, hogy hogyan szűrheti ki azokat a kereskedéseket, ahol a cél nem az, hogy Ön elégedett vásárló legyen, hanem az, hogy ők megszedjék magukat, valamint hogy biztosíthatja be, hogy amit a kereskedés mond, ne csak addig legyen igaz, amíg Önt végképp be nem cserkészték.

A fentiek jóval részletesebb leírásán kívül mit tartalmaz még a teljes változat?

  • Azon túl, hogy magával az autóvásárlással milyen vásárt csinál, mit befolyásol még az, hogy milyen márkakereskedővel áll kapcsolatban?
  • Konkrét tanácsokat annak elkerülésére, hogy egy rutinos kereskedő behúzza Önt egy olyan elkötelezettségbe, amit majd később megbánna.
  • A kereskedőkkel kapcsolatos információs forrásokat is ismertetjük.
  • Mik azok a tényezők, ami miatt a jól hangzó kedvezményeket ígérő hirdetések sokszor valójában semmi kedvezményt nem jelentenek, vagy még többet is költ, mint kellett volna.
  • Azokat a konkrét kérdéseket, amelyekkel már az első találkozás előtt, telefonon felderítheti, hogy korrekt céggel áll-e szemben.
  • Milyen helyzeti előnyhöz juthat, ha ilyenkor jó jegyzeteket készít?
  • Miket tudhat meg a szerviztől? Hogy derítheti ki, hogy majd hogy állnak a garanciális javításokhoz?
  • Mit deríthet ki már akkor, amikor még csak a kereskedés udvarán jár?
  • Mit deríthet ki egy márkakereskedés használtautó-állományából?
  • Miért érdemes a szalont a munkafelvétel felől megközelítenie?
  • Miért érzi magát szinte mindenki kényelmetlenül, ha autót vásárolni megy, és mi szűrhető le abból, hogy ez az érzés elmúlik-e?
  • Mik azok a "kampós" mondatok, amivel a kereskedő megpróbálja Önt a megrendeléshez közelebb húzni, annak ellenére, hogy Ön még nem áll készen az adott helyen az adott választékból az általuk kínált feltételekkel vásárolni?
  • Mi az a vásárlói igény, amit minden egyes kereskedő igyekszik kielégíteni?
  • Hogyan biztosíthatja be, hogy a kereskedés ígéretei ne csak addig legyen érvényesek, amíg Ön el nem kötelezte magát az ottani vásárlás mellett.
  • Milyen ruhában menjen autószalonba?
  • Mit kommunikáljon az öltözködésével, viselkedésével?

Ha Ön is hozzá akar jutni ezekhez a titkokhoz, rendelje meg ezt a különleges kiadványt, az AutósTITKOK elektronikus könyvet, ami mindent tartalmaz, ami az autóvásárlásról, és a mindennapi autózás stresszmentessé tételéről tudható!
Megrendelés esetén, egyből letöltheti a teljes változatot, és négy fejezetet, minden további nélkül azonnal, még a megnyitási kódok megérkezése előtt, teljes terjedelmében olvashat.

Megrendelési oldal.

További információk a kiadványról

Ha már jelenlegi autóján is szeretne sokat megtakarítani, ha szeretne leleplező cikkeket olvasni, hasznos szolgáltatásokat, különleges autós termékeket megismerni, iratkozzon föl az AutósTITKOK megoldáspostára, hogy minden ilyesmit megoszthassak Önnel!

Első levélként megkap ajándékba
egy akár évi többszázezres megtakarításhoz
kulcsot jelentő eBookot a fogyasztáscsökkentésről!

Olvasói visszajelzések szerint, még tapasztalt autóstársaink is 15-20 %-ot faragtak le autójuk fogyasztásából  az eBook segítségével, ráadásul mindezt bármiféle "szuperkütyü", vagy "csoda-adalék" nélkül, úgy, hogy még a vezetés is élvezetesebb!

Az eBookban mindazt a valódi tudást közzéteszem, amit a témában fölhalmoztak. Minden olyan vezetési - autózási tényezőt bemutatok, amitől a fogyasztás függ.

Nem csak azt, hogy mit tegyen, hanem azt is, hogy hogyan!

Próbálja ki magát, Ön mennyit tud lefaragni autója fogyasztásából! Ha követi az eBook tanácsait, valószínűleg az eddigieknél jóval ritkábban kell majd tankolnia!

A megoldásposta következő részeiben pedig más autós témákban olvashat fontos cikkeket, tanulmányokat:
az autóvásárlás csapdáinak elkerülése, valamint érdekességek és hasznos információk az autós mindennapokra.

Nézzen bele az eBook tartalmába! Az RTL Klub, Fókusz című műsorában hangzottak el az alábbi tanácsok!

Hogyan spóroljunk az üzemanyaggal? - RTL Klub - Fókusz

További tippek spóroláshoz - RTL Klub - Fókusz

Kövesse az AutósTITKOK Facebook lapját, hogy a hasznos, érdekes, vagy vicces posztokról értesüljön.