|
|||||
Mire figyeljen, Kritikus, hogy megismerkedjünk azokkal, akiktől a jármű új tulajdonosához kerül. Mindenképpen a problémamentes autózást szolgálja, ha olyan helyen vesz gépkocsit, ahol megfelelően bánnak Önnel, hiszen csak ilyen helyen számíthat megfelelő ügyfélszolgálatra, és amennyiben az autót ugyanannál a cégnél szervizelteti majd, megfelelő minőségű munkára, és becsületes hozzáállásra. Jobb
motorizáltságú országokban,
a legtöbb szerviz szerepel valamilyen
összesített
vásárlói-elégedettség
statisztikában. Nálunk még nem
készült ilyen, ezért főleg
saját megfigyeléseire, vagy internetes
fórumok hozzászólásaira
kell hagyatkoznia. Azért, hogy adatbázisunk elég nagy legyen az objektív minősítéshez, ez úton is kérjük olvasóinkat, hogy írják meg tapasztalataikat a márkakereskedések és szervizek szolgáltatásainak minőségével kapcsolatban! Erre a célra egy Excel táblázatot tettünk letölthetővé: https://www.autostitkok.hu/vasarloi_elegedettseg.zip (tömörített fájl!) amit kérjük, hogy kitöltve küldjön vissza, az autostitkok@autostitkok.hu e-mail címre. (Elég csak azokat a rovatot kitölteni, amire egyszerűen tud válaszolni.) Az ebben a fejezetben olvasottakat vegye figyelembe minden olyan lépésnél, amikor a kereskedővel való kommunikáció van soron! A kereskedés kiválasztásához jó, ha körülnéz a keresett márka klubjának internetes honlapján. Bizonyosan talál ott fórumot, ahol több mint valószínű, lesz ajánlott, illetve kerülendő szervizek-kereskedések rovat. Ha az nincs fölsorolva, ahova Ön menni szeretne, bátran kérdezzen! Fontos: egy vélemény, nem vélemény! A totalcar "népítélet" rovata (http://totalcar.hu/nepitelet/?op=all) is tartalmaz sommás véleményeket márkaszervizekről.
A
felderítést folytassa azzal, hogy ha van, Az olyan akciók, amik
arról szólnak, hogy az Ön öreg
járművét garantáltan
beszámítják X forint
értékben, általában dupla
veszteséget jelentenek: Amikor az autóbeszámítás a hitelakció része, az is előfordul, hogy maga a hitel drágább a beszámítás miatt, sőt azt is érdemes ilyenkor megnézni, hogy a hitelszerződésbe nem kerül-e olyasmi bele, hogy amennyiben a szerződés bármilyen okból, a futamidő vége előtt felbomlik, a leadott autó beszámított árát, vagy annak egy részét vissza kell fizetnie a kereskedés részére. Az már
inkább a vicc kategória, amikor így
hirdetnek: "200.000,- forinttal többet adunk
hasznát autójáért!". A
jogos kérdés ilyenkor az lehetne, hogy
minél többet? Mi alapján
határozza meg a kereskedő azt, aminél
többet ad? Rendszerint annyi hibát
találnak az autóban, ami mind-mind
csökkenti az autóért általuk
kínált árat, hogy amikor
hozzácsapják a reklámozott 200.000
pluszt, az ár alacsonyabb lesz, mint amit az első
vevőjelölt fizetett volna, ha Ön meghirdeti az
autót. Ha a hirdetés nem nyújt elég információt, kérdezzen utána a részleteknek! A reklámok ugyanis leginkább arra valók, hogy a vásárlót becsalogassák a kereskedőhöz, ahol azután már az értékesítési munkatársak "kezelésbe vehetik" az odaérkezőt, így jutva olyan lehetőséghez, amihez egyébként közel sem kerülhettek volna. Ha egy újautót nagyon alacsony áron hirdetnek, akkor az általában mire Ön odaér, már "kifutottak a készletből", vagy egy hónapot is kell várni, hogy leszállítsák, vagy autó ugyan van, viszont szó szerint MINDENT pluszban számít fel a kereskedés. Nevetséges kicsinyesség, és kisstílű csalás, de ilyenkor az is előfordulhat, hogy a fékfolyadékot, a fagyálló hűtőfolyadékot, vagy akár a motorolajat is pluszban fölszámolják, mondván, hogy azt nekik kellett betölteni az autóba. Az szinte általános, hogy a forgalomba-helyezés költségeit, vagy a kötelező tartozékok árát nem tartalmazza a hirdetett ár. Nagyon valószínű, hogy kiderül, az autó épp annyiba (vagy többe) kerül, mint bárhol máshol, ahol nem hirdettek extra kedvezményeket, viszont ahol a forgalomba-helyezés költségeket eleve tartalmazza a meghirdetett ár! Az is jellemző, hogy az autó a hirdetett áron alapfelszereltségű, és mire belekerül néhány fontos extra, már drágább, mintha megvett volna egy autót máshol, eleve jól felszerelten. Amikor felhívja a
kereskedést, mindig figyelje meg, hogy milyen
módon bánnak Önnel!
Segítőkészek, vagy
tessék-lássék módon
válaszolnak kérdéseire? Hamar tud
beszélni illetékessel, vagy sokat
váratják? Ha az illetékes
éppen elfoglalt, ígérnek-e
visszahívást, és tényleg
vissza is hívják? A kérdésekre kapott válaszokat jegyezze föl, és ha majd elmegy a dílerhez, a jegyzeteket vigye magával! A legjobb az, ha a telefonon elmondottak megerősítését kéri fax, vagy e-mail formájában is!
Ez
után nézzük meg a
kereskedéseket kicsit közelebbről! Figyelje meg, hogy az alkalmazottak milyen emberek! Hogyan kommunikálnak egymással és a vásárlókkal? Ha a kommunikáció nem szimpatikus, felkészülhet rá, hogy problémás esetben Önnel is ilyen módon beszélnek majd. Ahol a csapat nyugodt és szimpatikus, nem próbál mindenáron eladni Önnek, ott a tulajdonos is sokkal valószínűbben érdekelt vevői hosszú távú elégedettségében. Ilyen helyeken jó szervizháttérre is számíthat. Amikor belép a szalonba, ne menjen mindjárt oda egy alkalmazotthoz sem! Először keresse meg azt a modellt, ami miatt jöttek, és kezdjenek a 6.b fejezet pontjai szerint vizsgálódni. Ha 10-15 percet is eltölthet anélkül, hogy bárki megszólítaná, akkor az adott hely nem a legjobb autó vásárlására. Amikor a szalon alkalmazottjával beszélget, amellett hogy az 6.b fejezetben leírtakat követi, hagyja őt egy kicsit beszélni, hiszen a közöltek, és a közlési mód segítenek eldönteni, hogy ez-e az Ön kereskedése, vagy sem. Az beszélgetés során azt is figyelje, hogy az illető segít-e Önnek abban, hogy bölcsen kiválassza a megfelelő autót, vagy inkább megpróbálja rádumálni Önt valaminek a megvásárlására, amit magától nem választott volna. Fontos, hogy a szalon alkalmazottja kész legyen Önnek megmutatni az autót részleteiben, hajlandó legyen elmagyarázni az egyes felszerelések működését. Ugyanezt használtautó-kereskedőknél nehezebb elvárni, a típusok nagy variációja miatt. Minden Önt érdeklő részletre nyugodtan kérdezzen rá. Az eladónak segítenie kell Önt abban, hogy okosan válasszon autót. Ha az illető pikírt, vagy nyegle, vagy lekicsinylő módon válaszol, azt tanácsoljuk, hogy hagyja ott az adott helyet, de legalább kérje, hogy más alkalmazottal tárgyalhasson. Ne hibáztassa a kereskedőt azért, ha láthatóan el akar adni, hiszen ebből él. A gond az, ha ez az információátadás rovására megy. Az a feladata, hogy meggyőzze
Önt arról, hogy az a típus, amit ők
árulnak a legjobb választás, sőt
Önnek leginkább az a darab felel meg, ami nekik
épp raktáron van. Kérdezzen rá újra az árakra, de alkuba még ne bocsátkozzon! Jegyezze föl amit mondanak, majd vegye elő telefonos jegyzeteit, és hasonlítsa össze azokkal. Fontos, hogy összevesse az árakat azzal, amit telefonon mondtak. Ha eltérést lát, annak okára mindenképpen kérdezzen rá! Ha az érvek nem meggyőzők, akkor ha csak lehet, ne az adott kereskedőnél vásároljon, másban sem lesznek megbízhatók! Ne hagyja magát eltéríteni az eredeti céltól, és ne kezdjen a kereskedővel az autó konkrét megvásárlásának részleteibe belemenni, amíg oda nem jut a folyamatban! Ha a könyv további fejezeteiben leírtakkal már tisztában van, akár már az első látogatás alkalmával belemehet az autó kipróbálásába, ellenőrzésébe, sőt akár az alkuba is. A fejezet megmutatja, hogy hogyan szűrheti ki azokat a kereskedéseket, ahol a cél nem az, hogy Ön elégedett vásárló legyen, hanem az, hogy ők megszedjék magukat, valamint hogy biztosíthatja be, hogy amit a kereskedés mond, ne csak addig legyen igaz, amíg Önt végképp be nem cserkészték. A fentiek jóval részletesebb leírásán kívül mit tartalmaz még a teljes változat?
Ha Ön is hozzá
akar jutni ezekhez a titkokhoz, rendelje meg ezt a
különleges kiadványt, az
AutósTITKOK elektronikus könyvet, ami mindent
tartalmaz, ami az
autóvásárlásról,
és a mindennapi autózás
stresszmentessé tételéről
tudható! További információk a kiadványról Ha már jelenlegi autóján is szeretne sokat megtakarítani, ha szeretne leleplező cikkeket olvasni, hasznos szolgáltatásokat, különleges autós termékeket megismerni, iratkozzon föl az AutósTITKOK megoldáspostára, hogy minden ilyesmit megoszthassak Önnel!Első levélként megkap ajándékba Olvasói visszajelzések szerint, még tapasztalt autóstársaink is 15-20 %-ot faragtak le autójuk fogyasztásából az eBook segítségével, ráadásul mindezt bármiféle "szuperkütyü", vagy "csoda-adalék" nélkül, úgy, hogy még a vezetés is élvezetesebb! Az eBookban mindazt a valódi tudást közzéteszem, amit a témában fölhalmoztak. Minden olyan vezetési - autózási tényezőt bemutatok, amitől a fogyasztás függ. Nem csak azt, hogy mit tegyen, hanem azt is, hogy hogyan! Próbálja ki magát, Ön mennyit tud lefaragni autója fogyasztásából! Ha követi az eBook tanácsait, valószínűleg az eddigieknél jóval ritkábban kell majd tankolnia! A megoldásposta következő részeiben pedig más autós témákban olvashat fontos cikkeket, tanulmányokat: Nézzen bele az eBook tartalmába!
Az RTL Klub, Fókusz című műsorában hangzottak el az alábbi tanácsok!
Kövesse az AutósTITKOK Facebook lapját, hogy a hasznos, érdekes, vagy vicces posztokról értesüljön. |
||||