Vigyázzon "levehetik", avagy
nagyon sokan pályáznak az ön
pénzére! Gazemberkedések
benzinkutaknál, valamint a parkoló-maffia
trükkjei
Sokan állnak sorba, a legnagyobb rabló, az
állam után, hogy kihúzzanak az
ön zsebéből, alkalmanként
néhány száztól,
akár több tízezer forintig terjedő
összegeket.
Nézzük, hol
leselkednek önre veszélyek!
Egyik
veszélyforrás: a benzinkút
Természetesen, az
alábbi trükkökkel és
hozzáállással, nem mindenhol
találkozunk, de ha eleve nem adunk rájuk
esélyt sem, nem veszíthetünk
pénzt!
A piti ügyeskedők,
egy-egy alkalommal, nem sokkal "veszik le" áldozataikat, de
éves szinten -ha nem figyel oda- akár
20.000-40.000, de még az is könnyen
előfordulhat, hogy több mint 100.000 forinttal is
megkárosíthatják. Igazából,
ezek a kedves hölgyek és urak nem is olyan pitik.
Ha összeadjuk azokat az összegeket, amiket naponta
több tucat áldozatuktól bezsebelnek,
komoly összegek jönnek össze, így
akár egy kalap alá
tartozóknak lehet őket venni a bűnözőkkel!
Azt, aki nem figyel oda,
aki nem tesz meg bizonyos szükséges dolgokat, nem
csak átverni könnyű, hanem ha
mégis fény derül az
átverésre, a törvény sem tud
neki segítséget nyújtani, ugyanis
nincs mivel bizonyítania az esetet.
Meg kell jegyezzük, hogy
a hálózatok, a franchise-tulajdonos
forgalmazók, a felszínre került
ügyeskedések nyomán, új
és új rendszabályokat vezetnek be,
amelyeket a szerződő franchise-bérlő
vállalkozónak be kell tartania, és
alkalmazottaival betartatnia, ezzel is csökkentve a
csalások lehetőségét.
Az adott franchise kút üzemeltetője is
érdekelt abban, hogy alkalmazottaira ne legyen panasz,
hiszen sok kifogás esetén,
megvonhatják tőle a franchise-jogot.
Ennek ellenére,
azért tartjuk a tankolást az első
számú veszélyforrásnak,
mert ehhez nem kell különösebb "helyzetbe
kerülnie", néhány naponta, minden
autós tankol ugyanis. Sajnos a
társaságok - cégek fent
részletezett erőfeszítései
ellenére is, a kutak vezetői, tulajdonosai nem mindig
elégszenek meg azzal, amit legálisan kereshetnek,
így egy meglehetősen
felháborító gyakorlatot alkalmaznak. Nagyon sok helyen, nem hogy
fizetést nem adnak alkalmazottaiknak, hanem
egy úgynevezett "leadót" azaz napi
több ezres nagyságrendű pénzt
követelnek tőlük azért, hogy
egyáltalán ott dolgozhatnak,
mondván úgyis eleget keresnek a
jattból. Gusztustalan ugye? Mivel azonban a
fizetés manapság bent a
kasszánál történik,
és nem úgy, mint régen, azaz nem a
kútkezelőnél, a borravaló jelentősen
megcsappant. Az ilyen kutak alkalmazottai
tehát, azért hogy megéljenek,
folyamatosan csalásra kényszerülnek.
Ez a kikényszerített gerinctelenség
odáig fajul, hogy volt kutas barátom szerint,
még egymást is "lehúzzák".
Elszigetelt esetekben
(főleg a kisebb névtelen kutaknál) a
benzinkút tulajdonosai is arra rendezkedtek be, hogy a
vásárlók
megkárosításával extra
bevételre tegyenek szert. Ezzel
természetesen nem állítjuk, hogy a
hálózatokhoz nem tartozó kutak
feltétlenül rosszabb
választás lennének, mint a nevesek, de
az biztos, hogyha önt bármi kár
éri egy neves hálózathoz
tartozó kútnál, a nagy és
tőkeerős cégek hamarabb megtérítik
azt, az esetet jó hírük
megőrzése érdekében hamarabb
kivizsgálva, mint a kis kutak, ahol egyedül a
tulajdonos jóhiszeműségében
bízhat.
Akármelyik fajta
kútról is legyen szó,
számos esetben, pénzéhes alkalmazottak
hada fogadja önt, akik arra várnak, hogy
kihasználhassák az ön
jóhiszeműségét, vagy esetleges
figyelmetlenségét.
Olyan rafinált
trükköket alkalmaznak, amelyek
mindegyikét egyszerűen nem lehet megúszni, de a
tőlünk ellopott összeg
csökkentését
elérhetjük némi
odafigyeléssel.
Mielőtt
belemennénk a részletekbe, illetve mielőtt
alkalmazná tanácsainkat, döntse el, hogy
mire vágyik inkább? Arra, hogy a benzinkutasok
"szeressék" önt, vagy arra, hogy csak
annyi pénzt költsön amennyit
szükséges, és hogy mindent,
amiért fizetett, tényleg megkapjon?
Amennyiben megvédi magát trükkjeiktől,
az ügyeskedők nem biztos, hogy szeretni fogják
önt, (amely "szeretetet" amúgy is csak az
érdek diktálta), viszont
valószínűleg a
felesége/férje,
barátja/barátnője sokkal
hálásabb lesz, ha az így
megtakarított pénzen vacsorázni viszi
őt. Ez fontosabbnak tűnik, mint az, hogy valaki, aki nem tudott
öntől pénzt kicsalni, megorrol-e önre,
vagy sem.
Bizonyára azt is
sejti, hogy sok kutas (természetesen nem a
többség!) eddig sem azért
mosolygott önre, mert barátságos, hanem
azért, mert így remélt több
pénzt öntől.
A gazember típusú
személyzetnél az sem
számít, hogy ön rendszeres
vásárló-e az adott
kútnál! Hiába ismerik önt,
hiába gondolja úgy, hogy ön
már "haver" ezért önt nem verik
át, az ismeretséget leginkább abban
aknázzák ki, hogy megismerve
szokásait, folyamatosan képesek önt
kisebb nagyobb összeggel megkárosítani.
(Emlékezzen, egymást is átverik!
önt miért ne?)
Ha ön valahol
törzsvásárló, és e
szerint is bánnak önnel, annak
örüljön, de ne mondjon le az
óvatosságról!
Tehát mire figyeljen oda
különösen:
1. Soha ne hagyja ott
autóját, miközben üzemanyagot
töltenek bele! Ez a legjobb védekezés a
leggyakrabban alkalmazott trükk ellen! Ezt a
trükköt, akkor vetik be, ha fix
összegért kér tankolást
a kutastól, majd bízva az ő
becsületességében, ön
már indul is a kassza felé, ahol a
pénztáros közli önnel ugyanazt
az összeget, amit ön mondott a kutasnak.
Ezután ön fizet, és távozik -
a kutas szemtelenségétől függően, 10-40%-kal
kevesebb üzemanyaggal, mint amiért fizetett.
Ha 5.000 Ft-os tankolást vesszünk alapul, akkor
így alkalmanként, 500-2.000 forinttal
megkárosíthatják, attól
függően, hogy ön rendszeres, vagy alakalmi
vásárló-e ott.
Hogyan
csinálják? A kutas, miután ön hátat
fordított neki, jelt ad a
pénztárosnak, hogy ön
mennyiért kívánt tankolni, a
pénztáros pedig a kasszánál
ezt az összeget kéri el öntől. Egyesek
szerint, ez nem működhet, csak akkor, ha ön nem
kér nyugtát, számlát. Mi
ebben nem lennénk ilyen biztosak! Egy közepes
számítógépes
kalóznak, nem telhet többe, mint fél
napba, hogy feltörje a
számlázó programot, egy ügyes
műszerésznek sem kerülhet több mint egy
órájába, hogy "megmalmozza" a kutat,
és alkalmassá tegye arra, hogy csaljanak vele. (A
benzinkút társaság
adatfeldolgozási, ellenőrzési
részlegein pedig nem nehéz olyan
korrumpálható munkatársat
találniuk, aki részesedés
fejében, szemet huny a csalások
fölött, sőt az adatok
manipulálásával aktívan
részt is vesz bennük!)
Az is megoldást kínál a
pénztárosnak, hogyha valaki nem kérte
el a nyugtát, aki szintén az adott
összegért tankolt, akkor azt a ő egy ideig megőrzi,
és ha ön kéri a nyugtát, egy
olyat ad át, amin az ön által
kért összeg szerepel.
Ez ellen két módon védekezhet:
Először is, ha valamilyen okból,
ön nem volt végig jelen a
tankolásnál, kérje el a
nyugtát, és nézze meg rajta a
tankolás idejét (elvileg rajta van az
óra perc), és ha ez nem stimmel, biztos lehet
benne, hogy önt átverték. Ekkor
követelje azt a nyugtát, ami az ön
tankolásakor készült, és a
különbözetet kérje vissza.
én a magam részéről,
értesíteném a kút
üzemeltetőjét, illetve az
üzemanyag-társaságot is a
csalásról, és
valószínűleg beírnék a
panaszkönyvbe*, hogy az ilyen emberek ne dolgozhassanak
sokáig a szakmában,
megkárosítva a
vásárlókat. *Ez utóbbit, ha
egyedül van, és a kút
személyzete fenyegetően lép föl, lehet,
hogy nem érdemes erőltetni.
Másodszor, fontos, hogy mindig kérje el a
nyugtát, még akkor is, ha a tankolást
ön végezte, és emiatt biztos benne, hogy
nem verték át, hiszen így
mást nem károsíthatnak meg az
ön nyugtájával.
A további
lehetőség a manipulálásra, pedig
magánál a kutasnál van, aki az
ön autójába tankolandó
mennyiségből, bizonyos részt egy
kéznél lévő tartályba
tölthet. Készítettek
már olyan rejtett kamerás felvételt,
ahol a kutas a töltőpisztolyt egy kis időre a
kabátja alá dugta, és a
számláló közben
pörgött, ugyanis tartály volt a
kabátjába rejtve!
Ez utóbbi
lehetőség, nem csak fix összegű
tankolásnál áll fenn,
úgyhogy azt tanácsoljuk, hogy
semmiképpen ne hagyja ott az autóját
addig, amíg a kutas nem végzett az
üzemanyagtöltéssel.
A legtöbb autó üzemanyagszint-jelző
műszere tele tankot mutat, még mielőtt a tank
ténylegesen megtelne. Ezt tudva, az utolsó 2-3
litert a kutas a lebukás veszélye
nélkül töltheti máshova az
ön tankja helyett.
2. Az üzemanyag-töltés
befejeztével, mielőtt bemenne a
pénztárhoz, győződjön meg
róla, hogy a pisztoly vissza legyen akasztva a
helyére.
Emellett jegyezze meg azt is, hogy mi a
számláló állása!
Ne engedje meg, hogy "eladjanak"
önnek, még párszáz, sőt
akár pár ezer forintnyi üzemanyagot,
amit nem az ön autójának
tankjába töltöttek! Ne adjon
rá lehetőséget, hogy miután
ön hátat fordított, a
tankolást még folytassák az
ön pénzén, de nem az
ön autójába.
Ezt úgy a legegyszerűbb
elkerülni, vagy ön visszaakasztja a pisztolyt a
helyére, vagy megvárja, amíg a kutas
visszaakasztja azt. Ha ezt nem teszi meg az illető, ne legyen
szégyenlős, és kérje meg
rá, vagy tegye meg ezt ön. A kútoszlop
ugyanis elvileg letilt, tehát a pisztoly
visszaakasztása után, addig, amíg a
kasszánál az üzemanyagot ki nem
fizették, és a pénztáros
nem állította újra alaphelyzetbe, nem
lehet vele folytatni az üzemanyagtöltést.
Fontos, hogy a pisztolyt pontosan akassza vissza a helyére,
mert ha nem így jár el, az
üzemanyag-átfolyás
megszűnésétől kezdve, a pisztoly még
60 másodpercig aktív, nem tilt le.
Ha a
kasszánál mégis más
összeget mondanak, mint amivel ön a
kútoszlopot otthagyta, ne dőljön be olyan
meséknek, hogy "mást mutat a kút
számlálója, mint a
számítógép, stb." Ha ez
így is lenne, az a kút felelőssége
volna. Sokkal valószínűbb, hogy
néhány liter, még egy
kéznél lévő kannába
került, miután ön elindult a kassza
felé. Ha a pénztáros nem
tágít, kövesse a 8. pontban
leírtakat.
3. Ha valamilyen adalékot, olajat,
fagyállót, stb. vásárol,
szóljon a kutasnak, hogy ön előtt bontsa
föl azt (miután ön megvizsgálta
a flakon originalitását)!
Miért? Mert előfordul, hogy drága
adalékok flakonját, egyszerű benzinnel
töltik föl, drágább olajok
helyett a legolcsóbbat rakják a flakonba,
(jóindulatúbb trükközők
ugyanolyan minősítésű, de olcsóbb
olajat tesznek bele, az igazán bunkó fajta pedig
a lehető legolcsóbb létező, még
olajnak nevezhető kotyvalékot), a
fagyállót
felhígítják, az
ioncserélt-vizes flakonba csapvizet raknak, és
így tovább. Nem
átlátszó flakon esetében,
az is előfordul, hogy az csak háromnegyedig van,
miközben ön a teljes tartalomért fizet. Az
ok nem mindig a közvetlen haszonszerzés, van, hogy
a leltárhiányt akarják így
megszüntetni, vagy az anyagot a saját
autójukba töltötték, de
kifizetni nincs kedvük.
Ez nem csak közvetlenül húz ki
pénzt az ön zsebéből, de akár
a motor, az üzemanyag- vagy hűtőrendszer
tönkremenetelét is okozhatja! A közvetlen kár sem kicsi: mondjuk
egy üzemanyagrendszer-tisztító
adalék, vagy magas fokozatú olaj
esetében, 1.500 - 4.000,- Ft.
Ha ön attól tart, hogy a kutas
megsértődik, egyszerűen használhatja a
következő trükköt:
Amikor kéri az adott terméket, tegye
hozzá, hogy "Ne bontsa ki, elvinném!".
Ezután, ha látta, hogy a termék
még nem volt felbontva, mégis kérheti
a kutast: "Tudja mit? Kérem, mégis
töltse bele!"
Ha elfelejtett szólni, és a kutas felbontott
flakont hoz, még mindig megkérheti, hogy hozzon
inkább egy olyat, amelyik originál! (Ez
fogyasztóként az ön alapvető joga, de ha
mégsem lenne kedve ezt így direktben
kérni, még mindig mondhatja, hogy
"inkább elvinném, és nem
szeretném, ha csöpögne."!)
Ha nem akarja, hogy becsapják, ne tartson
attól, hogy mit szól majd a kutas! Ne
foglalkozzon ezzel! Ha az illető becsületes, megtanulja, hogy
bármit csak a vásárló előtt
nyisson ki. (A kutas, a kereskedelem íratlan
törvényei szerint, amúgy is csak
ön előtt bonthatná fel a flakont!) Ha pedig az
illető csaló, akkor ön még
elégedett is lehet, hogy megakadályozta, hogy
lopjanak öntől.
önnek valószínűleg fontosabb, hogy a
munkája ellenértékeként
kapott pénzt, olyasmire költse, ami
tényleg megéri az árát,
mint az, hogy egy fiatalember esetleg ferde szemmel néz-e
önre, vagy sem.
Annak se dőljön be, hogy
a kutas a flakont hozva, önhöz közeledve, de
még néhány méter
távolságra, látványosan
fölbontja. Ez is egy módszer az
átverésre, valószínűleg a
csomagolás már föl volt bontva!
Ha biztos akar lenni
abban, hogy a flakonban az van, ami rá van írva,
ne vegyen el olyan flakont a
kínáló-állványról,
vagy a kartondobozok tetejéről, amely egymagában
árválkodik, miközben a többi a
kartondobozban sorakozik! Lehet, hogy azért van a
flakon feltűnően különtéve, hogy lehetőleg
azt vegyék el, mert a kutasnak hoz némi plusz
bevételt. (Ez igazából csak olyan
flakonokra igaz, amelyek originalitása
ránézésre nehezen ellenőrizhető. Pl.
gyerekzáras vegyszeres flakonok.)
A megkárosítottság
elkerülése érdekében, azt is várja
végig, hogy az olajat, folyadékot,
adalékot, ténylegesen beletöltik-e a
megfelelő helyre!
A maradékot, (már ha nem csak
néhány cseppről van szó) pedig ne
szégyellje elkérni, hiszen önnel a
teljes flakont fizettetik meg, nem csak azt, ami belekerült
autójába.
Arról nem is beszélve, hogyha a
kútnál kellett olajat tölteni az
autóba, az azt jelenti, hogy a motor eszi az olajat,
tehát előbb-utóbb a maradékra is
szükség lesz.
4. Nemrég beszélgettem egy ismerős
hölggyel, akit nocsak-nocsak, megkárosított
egy benzinkutas. Az itt leírt módszer,
szemtelenebb az ebben a fejezetben ismertetett összes
módszernél, különös
kegyetlenséggel elkövetett, a
vásárlót (tehát
önt is), a legteljesebb mértékben
prédának néző aljas csalás,
sőt lopás.
A hölgy
elmesélte, hogy a kutas megtankolta
autóját, majd amikor ő elindult a
kasszához, hogy fizessen, emberünk
megkérdezte tőle a szokásos
kérdést: "Ellenőrizzem az olajszintet,
ablakmosó folyadékot?"
(Télen hozzáteszik a listához a
fagyállót is. érdekes, hogy a
keréknyomás ellenőrzését
10-ből 10-szer elfelejtik megkérdezni, és azt
nekünk kell kérni... Talán csak nem
azért, mert az sok időbe kerül, és
általában "csak" 50-100 forintot lehet vele
keresni, mialatt a kutas elszalaszt néhány jobb
üzletet?)
Szóval, hogy
visszatérjünk a sztorira, a hölgy,
későbbi bánatára igent mondott, majd
beállt a kasszához.
Kisvártatva bejött a kutas, és
közölte, hogy az olajszint a minimum alatt van.
Erre a hölgy elmondta, hogy nincs pénze,
és emiatt nem szeretne most olajat venni.
A kutas erre megkérdezte, hogy mi az úti
cél?
- Miskolc - válaszolta ismerősöm.
- Az 170 km, nem fog leérni!
-állította a kutas- Mindenképpen kell
rátölteni olajat!
- Az mennyibe fog kerülni? 2.990 forint -
válaszolta szolgálatkész
barátunk.
- Nem marad semmi pénzem, de ha kell, hát kell!
Töltse bele!
A hölgy kissé szomorúan, hogy nem maradt
költőpénze a
hétvégére, fizetett, majd
távozott, miközben a kutas eltűnt.
A kúttól távozva jött
rá, hogy bizony csúnyán
rászedték! Ugyanis autóján
nemrég hajtottak végre olajcserét,
(amit nem ő intézett, hanem édesapja,
így nem először nem emlékezett pontosan,
hogy mikor történt), tehát
egészen bizonyosan nem volt szüksége
olaj rátöltésére.
Arról nem is beszélve, hogy egy viszonylag
új autóról van szó, amit
kíméletesen használnak, így
biztosan nincs olyan (előtte sem volt és azóta
sincs) olajfogyasztása, hogy két olajcsere
között, akár csak fél litert is
utána kéne tölteni.
Valószínűleg egyetlen csepp olajat sem
töltöttek autójába, csak
kifizettettek vele egy liter, ráadásul
meglehetősen drága olajat.
Kutasunk minden bizonnyal
lelkifurdalás nélkül tette el a
részét az osztozkodásnál,
jót röhögve azon, hogy mennyire
"lehúzta" a hölgyet.
Szerintem, ha a hölgynél lett volna több
pénz, a fickó még
ablakmosót is megpróbált volna
rásózni.
Hogyan
védhetjük ki az ilyen gerinctelen
támadást?
Először is, ha
autója nem "eszi" az olajat, két olajcsere
között elég egyszer, maximum
kétszer ellenőrizni az olajszintet.
Ha a kutas felkínálja ezt, ne hagyja őt ott,
hanem nézze végig, hogyan csinálja.
A nívópálcával,
szabályosan, így lehet megmérni az
olajszintet:
Kihúzzuk a
nívópálcát, az olajat
letöröljük róla egy ronggyal,
majd ütközésig(!) visszatoljuk,
újra kihúzzuk, és ekkor
nézzük meg az olajszintet. Minden
olajpálcán lennie kell két jelnek,
valahogy
hasonlóképpen:
min|
|max
A két vonal között kell lennie az
olajszintnek.
Ha az olajszint nincsen közelebb a "min" feliratnál
lévő vonalhoz, mint a két vonal
közötti távolság negyede,
és az autó nem eszi az olajat, akkor semmi ok az
aggodalomra. (Azért, ha nagyon hosszú
útra indul, ilyenkor töltsön
rá, úgy fél litert!)
Ha annál alacsonyabb a szint, akkor hamarosan (50-100
kilométeren belül) érdemes
rátölteni, a motor méretétől
függően, fél-egy litert, de erre
legritkább esetben a benzinkút a jó
választás. Az olaj a kutaknál
10-20%-kal drágább, mint a
szervizeknél, és 20-40%-kal
drágább, mintha valamelyik
alkatrész-kereskedelmi láncnál veszi,
mint pl. Bárdi Autó.
Megjegyezzük, hogy az
olajszint mérésre sem a kutak a legalkalmasabb
helyszínek, hiszen kb. 20 perc, amíg a
motorból az összes olaj
visszacsöpög az olajteknőbe, ami
szükséges feltétele annak, hogy a
nívópálca, a teljes
olajmennyiséget mérje.
A benzinkutaknál eltöltött 5-10 perc erre
nem elegendő, a nívópálca biztosan
valamivel kevesebb olajat jelez majd ki, mint ami a motorban van.
Amikor a kutas ellenőrzi
az olajszintet, figyelje meg, hogy
ütközésig tolja-e be
letörlés után a
nívópálcát. (Ha
észreveszi, hogy nem, ne hagyja magát
rábeszélni
olaj-utántöltésre, ne is vitatkozzon,
inkább menjen el, az ipse nézzen mást
baleknak.) Mindenképpen kérje meg a kutast,
hogy mutassa meg az olajszintet önnek is. Ha friss
az olaj, akkor valószínűleg elég
nehéz leolvasni a szintet, de ilyenkor nincs is erre igazi
szükség.
ügyeljen rá, hogy a kutas ne tartsa
függőlegesen a pálcát, ne folyhasson le
a minimum felé rajta az olaj!
Ha ön is úgy
látja, hogy szükség van olaj
utántöltésére,
mégpedig sürgősen, tehát
mindenképpen muszáj a
kútnál olajat vennie, akkor a
további súlyos ezrekbe kerülő
trükkök elkerülése
érdekében, mindenképpen hasznos, ha az
előző pont betartására odafigyel!
Komoly összegeket takaríthat meg ezzel!
Ha autója
olajfaló, (0,7-0,8 L / 1.000 km felett) akkor legjobban
úgy jár, ha MOL kútnál vesz
valami olcsó magyar olajat
utántöltésre, és a
megtakarított pénzt félreteszi a hiba
mielőbbi kijavíttatására.
A 20 könyvoldalnyi
folytatás az alábbi témákat
fejti ki részletesen:
Benzinkutak folytatás:
A
pénztárosok milyen trükkökkel
szednek ki az ön zsebéből
néhány száz, de akár
5-10.000,- forintot, nem is beszélve a súlyosabb
esetekről, a
bankkártya-visszaélésekről?
Vigyázat, a pénztáros nagyobb
szemfényvesztő mint David Copperfield, jobb megfigyelő mint
Columbo, és gyorsabb mint Terence Hill!
Mire való a
kút shopja, és mire nem?
Hatástalanítsa a kutaknál az
ön pénztárcájára
gyermekén keresztül leselkedő csapdákat!
A kútnál
sem szégyen bezárni, és beriasztani az
autót, sőt...
Mit tegyen, ha a
kútnál bármilyen kár
éri önt?
Egy 60.000 Ft-os eset
és a tanulsága;
Egy végzetes
mulasztás, avagy ha erre nem figyel, panaszra legfeljebb a
sóhivatalba mehet!
2 ritkábban
előforduló eset;
Sok (nem is olyan) kicsi, sokra
megy.
Egy
általános lenyúlási
módszer;
A parkolási rendszer
vámszedői:
Mikuláscsomag
és kerékbilincs. Legendák
és valóság.
Szolidan: egy apró trükk
pótdíj ellen!
Miért
tűnhet el az ön autója egy szempillantás
alatt? Az autók "legális" elvontatásra
szerveződött maffia. (Hála Istennek a dolog
jelenleg tetszhalott, de sajnos bármikor megelevenedhet.
Ezeket az
információkat viszont már a
könyv megvásárlóinak tartjuk
fönn.
Ha ön is hozzá
akar jutni ezekhez a titkokhoz, rendelje meg azt a
különleges elektronikus könyvet, az
AutósTITKOK eBook-ot, ami mindent tartalmaz, ami az
autóvásárlásról,
és a mindennapi autózás
stresszmentessé tételéről
tudható!
Ha
már jelenlegi autóján is szeretne sokat megtakarítani, ha szeretne
leleplező cikkeket olvasni, hasznos szolgáltatásokat, különleges autós
termékeket megismerni, iratkozzon föl az AutósTITKOK megoldáspostára,
hogy minden ilyesmit megoszthassak Önnel!
Első levélként megkap ajándékba
egy akár évi többszázezres megtakarításhoz
kulcsot jelentő eBookot a fogyasztáscsökkentésről!
Olvasói visszajelzések szerint, még
tapasztalt autóstársaink is 15-20
%-ot faragtak le autójuk fogyasztásából az eBook
segítségével, ráadásul mindezt bármiféle "szuperkütyü", vagy
"csoda-adalék" nélkül, úgy, hogy még a vezetés is élvezetesebb!
Az eBookban mindazt a valódi
tudást közzéteszem, amit a témában fölhalmoztak. Minden olyan vezetési
- autózási tényezőt bemutatok, amitől a fogyasztás függ.
Nem csak azt, hogy mit tegyen, hanem azt is, hogy hogyan!
Próbálja
ki
magát, Ön mennyit tud lefaragni autója fogyasztásából! Ha követi az eBook
tanácsait, valószínűleg az eddigieknél jóval ritkábban kell majd
tankolnia!
A megoldásposta következő részeiben pedig más autós témákban olvashat fontos cikkeket, tanulmányokat:
az autóvásárlás csapdáinak elkerülése, valamint érdekességek és hasznos információk az autós
mindennapokra.
Nézzen bele az eBook tartalmába!
Az RTL Klub, Fókusz című műsorában hangzottak el az alábbi tanácsok!
Hogyan spóroljunk az üzemanyaggal? - RTL Klub - Fókusz
További tippek spóroláshoz - RTL Klub - Fókusz
Kövesse az AutósTITKOK Facebook lapját, hogy a hasznos, érdekes, vagy vicces posztokról értesüljön.