e-mail
AutósTITKOK e-könyv
     
 
  • Hogy lehet biztos benne, hogy autóját fenn is tudja majd tartani?
  • Jövedelmének hány százalékát szabad autóra költenie, valójában milyen autót engedhet meg magának?
  • Hogy kerülheti el, hogy azok között legyen, akinek a bank elveszi az autóját?
  • Hogyan számolhatja ki, hogy valójában mennyibe kerül a részletfizetés?
  • Kaphat-e olyan tanácsot lízing, illetve részletfizetés ügyben, ami csak az Ön érdekeit nézi?
  • Hogyan hasonlíthatók össze a különböző hitel-ajánlatok, részletfizetések?
  • Milyen futamidőre szabad hitelt felvenni?
  • Mik a konkrét veszélyei a hosszú futamidőnek? - Amikre senki sem gondol...
  • Hogyan választhatja ki a legjobb hitelt?
  • Jó üzlet-e használtautót venni hitelre?
  • Szabad-e casco-mentes részletre venni autót?
  • Hogyan kössön biztosítást (casco-t kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást)?

 

Létfontosságú pénzügyi megfontolások,
a finanszírozás és a biztosítás rejtelmei

Végül is, milyen autót engedhet meg magának?
Hogy válasszon finanszírozást és biztosítást?


Az alább röviden ismertetett, keménynek hangzó ajánlások mindegyikét részletesen, érvekkel minden oldalról alátámasztva ismertetjük a fejezet teljes változatában.

Mik tényleges lehetőségei? Az első felmérendő dolog, hogy mekkora a vásárláskor egy összegben rendelkezésre álló pénz?

Ne az alapján számoljon, hogy az összegbe belefér-e a kiszemelt autó meghirdetett, vagy lealkudott vételára! A vásárláskor fizetendő összeg ugyanis meglepetést szokott okozni. Az autó még vagy plusz 40-300.000,- forintba is belekerül, mire (nyugodtan) beleülhet.

A másik fontos kérdés, hogy

mekkora összeg mobilizálható havonta

a fenntartási és üzemeltetési költségekre, és az esetleges részletfizetésre?

Számolja ki, hogy mennyibe kerül jelenlegi autója üzemeltetése - fenntartása! (A teljes változathoz mellékelünk egy számító-táblázatot is, ami mindazokat a tételeket tartalmazza, amiről el szoktak feledkezni.) Akik elvégzik a kalkulációt, igencsak megdöbbennek, amikor szembesülnek azzal, hogy mennyit is költenek havonta autójukra. A számítás rendszerint kb. 20 - 50 %-kal többet hoz ki, mint amire saccolták a rendszeres költségeket!
Ha a vásárolandó autó hasonló kategóriájú mint a jelenlegi, várhatóan minimum ekkora üzemeltetési költségekre számíthat majd. A vállalt finanszírozás, és az ehhez tartozó biztosítás költsége még erre jön rá!

Olyan autót vegyen, amelynél a havi összköltség részletfizetéssel és üzemanyagköltséggel együtt, nem haladja meg az Ön havi jövedelmének 30-35 %-át! Ebből a részletre költött összeg, ne haladja meg bevételének 7 %-át!

Sokan kerültek már nehéz pénzügyi helyzetbe, mert nem vették figyelembe ezeket a határokat!

Igazán rossz esetben (évente több mint húszezren megtapasztalják), a részletek fizetése végképp meghaladja a lehetőségeket, és az autót a bank visszaveszi.
A veszteség nem csak az, hogy gépkocsi nélkül marad! Mivel manapság szinte áll a használtautó-piac, a finanszírozó valószínűleg hosszú ideig képtelen eladni, vagy ár alatt értékesíti a visszavett gépkocsit. Mit jelent ez? Először is, a hitel kamatait - késedelmi kamattal is megterhelve, az autó eladásáig kell fizesse. Ezért nagyon kevés pénz marad az után, hogy a bank levonta az eladási árból a még fennmaradó hiteltartozást.
Ehhez a veszteséghez még hozzájöhet a 2-5 %-os lezárási díj is.
Ha az autót a bank felszólítására nem adta le azonnal, akkor behajtó céget is megbíznak, aminek költségeit is kiterhelik.

Ha nem is kell megválni az autótól, egy rosszul megválasztott finanszírozás, hosszú évekre anyagi nehézségekbe taszíthatja Önt. Mit ér egy autó, ha minden keresete a részletekre, a fenntartásra megy el?

Az, hogy az autó új, csak néhány hétig izgalmas, a költségek fizetésének stressze viszont folyamatos.

A vágyak nem képesek kitermelni az autó fenntartásának havi költségeit. Ne a józan százalékhatárokat tágítsa, hanem olyat keressen, ami belefér pénzügyi kereteibe!

 

A finanszírozás rejtelmei

Ne fogadja el az első ajánlatot, amit a kereskedő kínál! Ő azt a finanszírozót ajánlja, amelyik a legtöbb jutalékot fizeti neki.

Gyűjtse be a lehető legtöbb hitelajánlatot! Hívjon föl néhány finanszírozó céget is! (Részletes lista a specialitások megemlítésével a függelékben.)

 

Az ajánlatok összevetése

Ez elvileg a legegyszerűbb THM, (teljes hiteldíj mutató) összevetésével lenne. Azonban a THM kiszámításának módja nehezen érthető, nem ad igazi támpontot arra, hogy végül is mennyit kell visszafizetni a banknak.

Ezért inkább számolja ki a VHM-et.

Hogy mit? A VHM, azaz a Valódi Hiteldíj Mutató, az AutósTITKOK által javasolt jelzőszám a hitelajánlatok összevetésére. Ez mutatja meg igazán, hogy mindent összevetve, végül is mennyit kell majd a banknak visszafizetni. A VHM adja meg az alapot a különböző hitelajánlatok egyszerű összehasonlítására.

Ehhez készítettünk egy számító-összehasonlító táblázatot is.

 

Számpélda a tényleges költségek kiszámítására

Egy 3.250.000,- forintos autó megvásárlásához, mondjuk 2,5 millió forintja van. A vásárláskor fölmerülő egyéb költségek, beszerzendő felszerelések miatt, ebből az első részletre, csak kb. 300.000 forinttal kevesebbel érdemes számolni. Ebben a példában tehát, a kezdőrészlet 2.210.000,- Ft.

A szükséges hitel tehát 1.040.000,- Ft, és ezt 36 hónap alatt kellene visszafizetni.

Ha ezekre a kiinduló adatokra a hitelajánlat havi 36.363,- Ft törlesztőrészletről szól, és még felszámítanak 1,5 % folyósítási díjat, azaz 15.600,- forintot, akkor az összes, a finanszírozónak visszafizetendő pénz: 36 x 36.363 + 15.600 = 1.324.668,- Ft. (Ehhez ha van, adja hozzá a maradványértéket is.)
Tehát számok nélkül: a teljes visszafizetendő összeg = futamidő hónapokban x havi törlesztőrészlet + esetleges folyósítási, vagy hitelminősítési díj + maradványérték.

ahol a 284.668 a teljes visszafizetendő, mínusz a hitelbe vett összeg.

érdekes az is, hogy a hitel mennyivel drágítja meg az autót, ezért kiszámítjuk a VHM-et a teljes árra vetítve is:

így az autó 8,75 %-kal kerül többe a finanszírozás miatt. Ha ezt 3 év alatt elosztva kell kifizetni, az nem is olyan rossz. Ha készpénzzel akarna autót venni, és csak 3 év alatt tudná összegyűjteni az ehhez szükséges összeget, akkor az a kocsi, ami ma 3,25 millióba kerül, addigra majdnem biztosan több, mint 8,75 %-kal lenne drágább! (Persze az is igaz, hogyha addig a pénzét befektetné, a kamatokon is nyerne.)

A teljes változatban, itt konkrét számokkal összevetünk különböző finanszírozási ajánlatokat.
Anélkül, hogy most a részletekbe belemennénk, annyit elárulunk, hogy a számítások megmutatják, hogy HATALMAS különbségek vannak a különböző, azonos kiinduló adatokra adott ajánlatok között. Kétórányi kutatással és számolgatással százezreket takaríthat meg!

Részletes számításokat is végzünk magasabb, illetve alacsonyabb kezdőrészlet esetére. Minél magasabb a hitelösszeg, annál nagyobb az összegszerű eltérés a költségekben, annál jobban megéri az ajánlatokat összevetni, de már kisebb, millió körüli hitelösszegnél is jócskán megéri számolgatni egy kicsit.

Használtautó-hiteleknél

még nagyobbak az eltérések a finanszírozók között, ezért még fontosabb a számítások elvégzése. (A teljes változatban erre is van számpélda.)

Új szereplő a használtautó-finanszírozás piacán: Autóklub Hitel. Díjtételeik nagyon kedvezőek, ráadásul egy csomó gondot levesznek válláról: alapos műszaki átvizsgálás, értékbecslés, eredetiségvizsgálat, átíratás, stb. http://www.autoklub.hu/autoklub_hitel.php

Biztosítással kapcsolatos tanácsok

Ne válasszon CASCO nélküli hitelszerződést! Ez óriási rizikót jelentene! Ma Magyarországon bármelyik autó ki van téve a lopásnak, hiszen nem csak komplett autóként értékesítik azokat, hanem alkatrészként is, valamint lopnak járművet bűncselekmények elkövetéséhez, és szórakozásból is. Ugyan védelmi eszközökkel lehet a rizikót csökkenteni, de teljesen kizárni sajnos nem.
CASCO nélkül egy esetleges nagyobb rongálódás, illetve totálkár, vagy lopás esetén, saját zsebből lesz kénytelen kifizetni a hátralévő tartozást a finanszírozónak. én ezt nem kockáztatnám! Ne legyen egy autó csábítása sem olyan erős, hogy meggondolatlanságba hagyja magát hajszolni!

Ha egy autót finanszírozással vesz, és a CASCO már nem fér bele a 35 %-os limitbe, akkor azt az autót Ön igazából nem engedheti meg magának. Ilyenkor olcsóbb megoldást kell választani, és nem a CASCO-t elhagyni.

A statisztikák szerint sem szabad a CASCO-t kihagyni!

Egy széleskörű felmérés szerint, az autótulajdonosok 70 %-a naponta használja járművét. Ha az autóval valami történne, akkor az életük gyökeresen megváltozna. Ráadásul, a felmérés szerint átlagosan 3 ember életét érinti gyökeresen egy autó kiesése. Mellesleg komoly érzelmi többletet jelent, hogy az autó beszerzése jelentős áldozatvállalással volt lehetséges. Mindezek ellenére, itthon csak az autók mintegy negyedére kötnek CASCO-t. (A legtöbb EU országban szinte mindre.)
A statisztikák szerint az átlag töréskár-érték 2003-ban 400.000,- Ft volt, és minden ötödik töréskár meghaladta az 1,1 millió forintot! A 400.000,- Ft, a megkérdezettek felének katasztrofális veszteség. 80 %-nak 1,1 millió pótlása totálisan ellehetetlenítené anyagi helyzetét. Ne éljen abban a tévhitben, hogy Önt nem érheti kár! Legyen bölcs, kössön biztosítást!

Sokan a miatt nem akarnak biztosítást kötni, mert azt mondják, hogy ha kár van, a biztosító úgysem fizet. Lehet, hogy megpróbálják, de ha perre kerül a sor, fizetnek. Ha viszont nincs CASCO, nincs kit perelni!

Természetesen létezik az a határ, amikor már nem érdemes biztosítást kötni: ha az autó értékének 15 %-át meghaladná az éves biztosítási díj.

Mielőtt megkötne egy a díler által ajánlott biztosítást, kérjen ajánlatot több biztosítótól, hiszen az egyes díjak között lehet akár kétszeres is a különbség! A díler pedig nem azt ajánlja, ami Önnek a legkedvezőbb, hanem azt, ami neki a legtöbb jutalékot fizeti.

A biztosító kiválasztásában kiváló segítséget nyújt a következő két forrás: a Netrisk http://www.netrisk.hu és a http://www.biztositas.hu, ahol igen egyszerűen egybevetheti a különböző ajánlatokat.

Ne csak a havi díjakat hasonlítsa össze, hanem a feltételeket, szolgáltatásokat, bónusz-rendszert is.

Összefoglalóként egyetlen szigorú szabály: csak olyan autót vegyen meg, amely árának legalább 50 %-át be tudja fizetni kezdőrészletként, és a fennmarandó finanszírozandó összeget maximum 36 hónap alatt vissza tudja fizetni úgy, hogy a havi összköltség alatta maradjon az Ön jövedelme 35 %-ának!

  • Ha a fentieket teljes részletességgel szeretné olvasni, kíváncsi az egyes pontok alapos, minden tényezőt figyelembe vevő indoklására;
  • ha áttekintést akar kapni a különféle autófinanszírozási fajtákról, és ezek tulajdonjogi, ill. könyvelési vonzatairól, a finanszírozások általános jellemzőiről,
  • ha cége van és kíváncsi a cégek számára külön kiemelt tanácsainkra;
  • ha tudni akarja, miért különösen ajánlott először finanszírozást keresni, és csak utána autót;
  • ha szeretné megtudni, hogy mi vezetett a jelenlegi áldatlan hitelpiaci állapotokhoz, és kíváncsi a háttérben megbúvó maffia jellegű összefonódásokra;
  • ha szeretne tisztán látni abban a kérdésben, hogy forint, vagy deviza alapon vegye föl a hitelt, és ha deviza, akkor melyik legyen;
  • ha meg akarja tudni, hogy a kiválasztott hitel magán a hitelfeltételeken túl hogyan befolyásolja még az autóra összesen kifizetendő összeget, azaz miért nem feltétlenül az a legjobb hitel, ami elsőre annak látszik;
  • ha tudni akarja, hogy miért nagyon rossz üzlet 3 év feletti futamidőt választani;
  • ha tudni akarja, hogy a különböző biztosítások hogyan befolyásolják a havi törlesztést;
  • ha szeretné megtudni, hogy egy egyszerű trükkel hogyan takaríthat meg a fedezet csökkentése nélkül, már egy kisautó biztosításán is akár évi 35.000 forintot, nagyobb kocsikon jóval többet);
  • ha szeretne hozzájutni a számító és összehasonlító táblázatokhoz;
    ha szeretne az itt felsoroltaknál lényegesen több praktikus tippet, trükköt és információt;
  • ha szeretné megtudni, hogy még milyen tényezőket érdemes figyelembe venni a legjobb finanszírozás kiválasztásához;
  • ha szeretné megismeri azt az egyszerű trükköt, amivel elkerülheti az adósságcsapdákat;
  • végül, ha szeretné elérni a függelékeket, amelyben közzétesszük a számot tevő autófinanszírozó cégek elérhetőségét, a specialitásokat külön jelölve,

akkor, rendelje meg azt a különleges kiadványt, az AutósTITKOK
e-könyvet, ami mindent tartalmaz, ami az autóvásárlásról, és a mindennapi autózás stresszmentessé tételéről tudható!

Megrendelési oldal.

További információk a kiadványról (főoldal).

Olvasson bele a többi fejezetbe! (A bevezető fejezetből nyitható meg a többi.)

Ha már jelenlegi autóján is szeretne sokat megtakarítani, ha szeretne leleplező cikkeket olvasni, hasznos szolgáltatásokat, különleges autós termékeket megismerni, iratkozzon föl az AutósTITKOK megoldáspostára, hogy minden ilyesmit megoszthassak Önnel!

Első levélként megkap ajándékba
egy akár évi többszázezres megtakarításhoz
kulcsot jelentő eBookot a fogyasztáscsökkentésről!

Olvasói visszajelzések szerint, még tapasztalt autóstársaink is 15-20 %-ot faragtak le autójuk fogyasztásából  az eBook segítségével, ráadásul mindezt bármiféle "szuperkütyü", vagy "csoda-adalék" nélkül, úgy, hogy még a vezetés is élvezetesebb!

Az eBookban mindazt a valódi tudást közzéteszem, amit a témában fölhalmoztak. Minden olyan vezetési - autózási tényezőt bemutatok, amitől a fogyasztás függ.

Nem csak azt, hogy mit tegyen, hanem azt is, hogy hogyan!

Próbálja ki magát, Ön mennyit tud lefaragni autója fogyasztásából! Ha követi az eBook tanácsait, valószínűleg az eddigieknél jóval ritkábban kell majd tankolnia!

A megoldásposta következő részeiben pedig más autós témákban olvashat fontos cikkeket, tanulmányokat:
az autóvásárlás csapdáinak elkerülése, valamint érdekességek és hasznos információk az autós mindennapokra.

Nézzen bele az eBook tartalmába! Az RTL Klub, Fókusz című műsorában hangzottak el az alábbi tanácsok!

Hogyan spóroljunk az üzemanyaggal? - RTL Klub - Fókusz

További tippek spóroláshoz - RTL Klub - Fókusz

Kövesse az AutósTITKOK Facebook lapját, hogy a hasznos, érdekes, vagy vicces posztokról értesüljön.

 

e-mail