|
Autóreklám dekóder
Azaz mit higgyen el, és mit ne az importőrök, kereskedések hirdetéseiből
Az akciós hirdetések jellemzően egy célt szolgálnak: minél több
érdeklődő látogasson el a szalonba, ahol aztán egy ügyes kereskedő majd
rábeszéli az illetőt egy olyan autóra, amit sokkal jobban megéri
eladni, mint a hirdetettet.
Lássunk egy jellemző példát!
"5 év garancia* és akár 30% kedvezmény**
karácsonyra a ...-tól"
Jól hangzik, ugye? Nézzük mit
tartalmazott az eredeti hirdetés apró betűs része a megcsillagozott szavakkal
kapcsolatban?
*"Ajánlatunk
a magyarországi készleten lévő
személygépjárművek meghatározott körére vonatkozik..."
Ami az ilyen
akciók közös
vonása szokott lenni, hogy nagy valószínűséggel, ha a hirdetés hatására
ellátogattam volna a hirdető márka egyik szalonjába, ott épp az a
modell, amit
kerestem volna, sajnos nem lett volna benne a "meghatározott körben". Valószínűleg ez egy eléggé szűk kör volt...
A "magyarországi készleten lévő" rész még érdekesebb. Vajon hány autó
volt készleten, és hány nappal az egy hónapig látható hirdetés
megjelenése után fogyott el az utolsó is?
Amúgy is,
mielőtt az akciós kiterjesztett garancia miatt döntene egy
típus mellett, vesse össze azt a többi típus hasonló modelljeivel!
Lehet, hogy egy másik márkánál, minden akció nélkül kap ugyanannyi,
vagy több garanciális évet! Sőt, a plusz garanciális évek feltételeit is érdemes kivesézni. Lehet, hogy egy fabatkát sem ér az egész, annyi kizárás, vagy a vevőre rótt plusz kötelezettség van benne.
Mit jelent a kedvezmény?
A kedvezmény magyarázata még
érdekesebb. Nézzük
tételesen!
- Amit még az apróbetűs rész nélkül is észre kell
venni, az
az "akár" szó, ami a marketingesek kedvenc varázsszava, ugyanis anélkül lehet az "akár 30%" valójában 0% is, hogy bárki jogosan reklamálhatna. Valószínűleg azt jelenti, hogy van egy
modell, aminél különböző számítási trükköket alkalmazva esetleg kijön a
29,5 %, amit már jogosan lehet a hirdetésben 30 %-ra kerekíteni.
Ha ilyen hirdetést lát, ne feltételezze, hogy arra a modellre,
amit Ön igazán szeretne, majd ekkora kedvezményt kap! Az is lehet, hogy
örülhet a 10 %-nak!
- "**A kedvezmény a
személyautó regisztrációs adó nélküli bruttó
listaár
százalékában értendő."
Nem tartom persze sumákolásnak,
hogy így
hirdettek, hiszen a "regadóból" nem tudnak kedvezményt adni - viszont
ez mindenképpen fölhívja arra a figyelmet, hogy el kell olvasni
az apró betűs részt is! Ha
csak annyit vett valaki észre, hogy a kedvezmény 30 %, és azt az
árlistákban szereplő árból vonta le, elég kellemetlen meglepetés
érte
a szalonban akkor is, ha esetleg pont azt a modellt kereste, aminek adó
nélküli listaárára
valóban elérhető volt a "30 %-os" kedvezmény.
- "Ajánlatunk a
magyarországi készleten lévő személyautók meghatározott körére
vonatkozik..."
Bingó! Vajon hányan találtak bele
abba a körbe, amikor autót kerestek,
és hányan hoztak el autót ekkora kedvezménnyel?
- "... és csak ...
finanszírozás igénybevétele esetén érvényes." Gyakori
trükk, hogy a reklámban ígért
kedvezmény vagy árelőny vagy a lecserélni kívánt autó magas
beszámítási értéke, csak arra az esetre érvényes, ha az autót a
kereskedő által kínált (nem feltétlenül márka-finanszírozói) hitelre
veszi. Hát, nem tudom, de
lehet, hogy ha
összevetettük volna más finanszírozással, akkor az autó teljes
árára vetítve, a valódi kedvezmény igencsak
messze lett volna, a 30 %-tól.
A fejezet további trükkökről is lerántja
a leplet: mire kell vigyázni a beszámítási akcióknál, mit jelent az
árelőny, mivel trükköznek még ezeken kívül is a kereskedések, de főleg
az importőrök?
Összefoglalásul: persze vannak tényleg jó akciók, de a hirdetések nagy része
úgy születik, hogy a marketingesek vért izzadnak, hogy kitaláljanak
valami látszat-dolgot, amivel végső soron ugyanazt, majdnem
ugyanannyiért
eladják, mint bármiféle akció nélkül.
Ez a rövid cikk az AutósTITKOK megoldáscsomaghoz tartozó eBookok egyik fejezete alapján készült. A fejezet további része a kereskedések
közötti választásban segít.
Azt is leírom, hogy:
- Hogyan érdemes
ajánlatot kérni a kereskedéstől.
- Milyen
szűrést végezhet az ajánlatkérésre adott válaszok segítségével? (A fejezethez egy szerkeszthető,
kinyomtatható, vagy e-mailbe másolható ajánlatkérő mintát is adok.)
- Mit deríthet/derítsen ki telefonálással a
kereskedésről, illetve a hozzá tartozó szerviz megbízhatóságáról?
- Hogyan tudhatja meg egyszerűen, hogy egy
adott kereskedés hogy áll az esetleges garanciális problémákhoz?
- Milyen pszichológiai trükkökkel tarthatja
magánál a kezdeményezést?
- Azt is alaposan megnézzük,
hogy milyen módszerekkel kémlelheti ki a helyszínen, hogy megbízhat-e a
kereskedésben, vagy a hozzá tartozó szervizben anélkül, hogy James
Bonddá változna.
- Hogyan közelítse meg a kereskedést? Mit
figyeljen meg már az utcán?
- Miért a szerviz (munkafelvétel) felől
menjen be, és ne a kereskedés felől?
- Mire figyeljen, amikor a szalon részbe ér? (Ebbe a részbe is beleolvashat, ha ide kattint.)
- Átnézzük az is, hogy hogyan érdemes az eladókkal elbeszélgetni, milyen
esetben kell, hogy kigyulladjon a "veszélyt jelző lámpa" az Ön fejében,
és mikor választhatja nyugodtan az adott szalont / kereskedést.
- Kitárgyaljuk, hogy Önön milyen attitűd látszódjon, hogy
öltözzön föl, amikor elmegy egy szalonba.
****
Ez csak egy rövid gondolat a fejezetből. Ha biztosra akar menni, akkor szerezze be az AutósTITKOK megoldáscsomagot, ami a ma elérhető legátfogóbb információforrás az autóvásárlásról
Ha most találkozott először az AutósTITKOK projekttel, akkor itt nézhet utána, hogy mi is ez.
Itt pedig az Autóvásárlás témáját boncolgató eBook részletes tartalmi leírását nézheti meg, ahonnan betekinthet a többi fejezetbe is.
Ha viszont már olvasott tőlem ezt-azt, akkor látja, hogy rendkívüli értéket kap a csomaggal. Ne hezitáljon tovább, ide kattintva rendelje meg most a kiadványt.
|
|