AutósTITKOK
 

 

Autóreklám dekóder

Azaz mit higgyen el, és mit ne az importőrök, kereskedések hirdetéseiből

 
Az akciós hirdetések jellemzően egy célt szolgálnak: minél több érdeklődő látogasson el a szalonba, ahol aztán egy ügyes kereskedő majd rábeszéli az illetőt egy olyan autóra, amit sokkal jobban megéri eladni, mint a hirdetettet.

Lássunk egy jellemző példát!

"5 év garancia* és akár 30% kedvezmény** karácsonyra a ...-tól"

Jól hangzik, ugye? Nézzük mit tartalmazott az eredeti hirdetés apró betűs része a megcsillagozott szavakkal kapcsolatban?

*"Ajánlatunk a magyarországi készleten lévő személygépjárművek meghatározott körére vonatkozik..."

Ami az ilyen akciók közös vonása szokott lenni, hogy nagy valószínűséggel, ha a hirdetés hatására ellátogattam volna a hirdető márka egyik szalonjába, ott épp az a modell, amit kerestem volna, sajnos nem lett volna benne a "meghatározott körben". Valószínűleg ez egy eléggé szűk kör  volt...
A "magyarországi készleten lévő" rész még érdekesebb. Vajon hány autó volt készleten, és hány nappal az egy hónapig látható hirdetés megjelenése után fogyott el az utolsó is?

Amúgy is, mielőtt az akciós kiterjesztett garancia miatt döntene egy típus mellett, vesse össze azt a többi típus hasonló modelljeivel! Lehet, hogy egy másik márkánál, minden akció nélkül kap ugyanannyi, vagy több garanciális évet! Sőt, a plusz garanciális évek feltételeit is érdemes kivesézni. Lehet, hogy egy fabatkát sem ér az egész, annyi kizárás, vagy a vevőre rótt plusz kötelezettség van benne.

Mit jelent a kedvezmény?

A kedvezmény magyarázata még érdekesebb. Nézzük tételesen!

  • Amit még az apróbetűs rész nélkül is észre kell venni, az az "akár" szó, ami a marketingesek kedvenc varázsszava, ugyanis anélkül lehet az "akár 30%" valójában 0% is, hogy bárki jogosan reklamálhatna. Valószínűleg azt jelenti, hogy van egy modell, aminél különböző számítási trükköket alkalmazva esetleg kijön a 29,5 %, amit már jogosan lehet a hirdetésben 30 %-ra kerekíteni.
    Ha ilyen hirdetést lát, ne feltételezze, hogy arra a modellre, amit Ön igazán szeretne, majd ekkora kedvezményt kap! Az is lehet, hogy örülhet a 10 %-nak!
  • "**A kedvezmény a személyautó regisztrációs adó nélküli bruttó listaár százalékában értendő."
    Nem tartom persze sumákolásnak,  hogy így hirdettek, hiszen a "regadóból" nem tudnak kedvezményt adni - viszont ez mindenképpen fölhívja arra  a figyelmet, hogy el kell olvasni az apró betűs részt is! Ha csak annyit vett valaki észre, hogy a kedvezmény 30 %, és azt az árlistákban  szereplő árból vonta le, elég kellemetlen meglepetés érte a szalonban akkor is, ha esetleg pont azt a modellt kereste, aminek adó nélküli listaárára valóban elérhető volt a "30 %-os" kedvezmény.
  • "Ajánlatunk a magyarországi készleten lévő személyautók meghatározott körére vonatkozik..." Bingó! Vajon hányan találtak bele abba a körbe, amikor autót kerestek, és hányan hoztak el autót ekkora kedvezménnyel?
  • "... és csak ... finanszírozás igénybevétele esetén érvényes." Gyakori trükk, hogy a reklámban ígért kedvezmény vagy árelőny vagy a lecserélni kívánt autó magas beszámítási értéke, csak arra az esetre érvényes, ha az autót a kereskedő által kínált (nem feltétlenül márka-finanszírozói) hitelre veszi. Hát, nem tudom, de lehet, hogy ha összevetettük volna más finanszírozással, akkor az autó teljes árára vetítve, a valódi kedvezmény igencsak messze lett volna, a 30 %-tól.

A fejezet további trükkökről is lerántja a leplet: mire kell vigyázni a beszámítási akcióknál, mit jelent az árelőny, mivel trükköznek még ezeken kívül is a kereskedések, de főleg az importőrök?

Összefoglalásul: persze vannak tényleg jó akciók, de a hirdetések nagy része úgy születik, hogy a marketingesek vért izzadnak, hogy kitaláljanak valami látszat-dolgot, amivel végső soron ugyanazt, majdnem ugyanannyiért eladják, mint bármiféle akció nélkül.

Ez a rövid cikk az AutósTITKOK megoldáscsomaghoz tartozó eBookok egyik fejezete alapján készült. A fejezet további része a kereskedések közötti választásban segít.

Azt is leírom, hogy:

  • Hogyan érdemes ajánlatot kérni a kereskedéstől.
     
  • Milyen szűrést végezhet az ajánlatkérésre adott válaszok segítségével? (A fejezethez egy szerkeszthető, kinyomtatható, vagy e-mailbe másolható ajánlatkérő mintát is adok.)
     
  • Mit deríthet/derítsen ki telefonálással a kereskedésről, illetve a hozzá tartozó szerviz megbízhatóságáról?
     
  • Hogyan tudhatja meg egyszerűen, hogy egy adott kereskedés hogy áll az esetleges garanciális problémákhoz?
     
  • Milyen pszichológiai trükkökkel tarthatja magánál a kezdeményezést?
     
  • Azt is alaposan megnézzük, hogy milyen módszerekkel kémlelheti ki a helyszínen, hogy megbízhat-e a kereskedésben, vagy a hozzá tartozó szervizben anélkül, hogy James Bonddá változna.
     
    • Hogyan közelítse meg a kereskedést? Mit figyeljen meg már az utcán?
       
    • Miért a szerviz (munkafelvétel) felől menjen be, és ne a kereskedés felől?
       
    • Mire figyeljen, amikor a szalon részbe ér? (Ebbe a részbe is beleolvashat, ha ide kattint.)
       
  • Átnézzük az is, hogy hogyan érdemes az eladókkal elbeszélgetni, milyen esetben kell, hogy kigyulladjon a "veszélyt jelző lámpa" az Ön fejében, és mikor választhatja nyugodtan az adott szalont / kereskedést.
     
  • Kitárgyaljuk, hogy Önön milyen attitűd látszódjon, hogy öltözzön föl, amikor elmegy egy szalonba. 

****

Ez csak egy rövid gondolat a fejezetből. Ha biztosra akar menni, akkor szerezze be az AutósTITKOK megoldáscsomagot, ami a ma elérhető legátfogóbb információforrás az autóvásárlásról

Ha most találkozott először az AutósTITKOK projekttel, akkor itt nézhet utána, hogy mi is ez.

Itt pedig az Autóvásárlás témáját boncolgató eBook részletes tartalmi leírását nézheti meg, ahonnan betekinthet a többi fejezetbe is.

Ha viszont már olvasott tőlem ezt-azt, akkor látja, hogy rendkívüli értéket kap a csomaggal. Ne hezitáljon tovább, ide kattintva rendelje meg most a kiadványt.

 



Főoldal / Tartalomjegyzék / Megrendelés / Érzelmek az autóvásárlásban / Mikor jön el a csere ideje? / Reklám dekóder / Kereskedő lélektan / Használtat, vagy újat? / A használati jelleg szerepe / Csalóka sztereotípiák / OK, hogy mekkora a takaró, de mekkora a nyújtózás? / Találjuk meg a legjobb hitelt! / Autó áralku / Bemutatkozás