AutósTITKOK
 

 

Milyen jellegű autót válasszon

Avagy tényleg sportosak a sportterepjárók?
(Nem csak azokól lesz szó)

 
Mielőtt a szóba jöhető modelleket gondolná végig, azt kell eldöntenie, hogy milyen célra fogja használni az autót. Régebben 6-7 féle felépítmény létezett: 3-5 ajtósok, 4 ajtósok (szedánok limuzinok), kombik, kisbuszok, sportkocsik, kabriók és igazi terepjárók. Méretben 3-4 féle választás volt: kisautók, alsó-középkategóriások középkategóriások és nagyok.

Manapság ennél sokkal több áll rendelkezésre, jócskán bővült a lista: egyterűek, szabadidő-autók (SUV), sportlimuzinok, kupé-kabriók, crossoverek mindenféle méretekben. Ráadásul a szomszédos méretosztályok között is egyre nehezebb különbséget tenni. Ez egyrészt előny, mert egy-egy kategóriát lehet több célra is viszonylag jól használni, de van olyan is, ami mellett a legfőbb érv a divat lenne.

Például az SUV-k, a terepjárószerű szabadidő-autók esetében, általában a legnagyobb terepakadályok, amiket egész élettartamuk során leküzdenek, a járdaszegélyek parkolásnál. 
Cserébe viszont a nagyobb tömeg és a soknál meglévő, viszont ritkán kihasznált négykerék-hajtás miatt drágábbak és többet fogyasztanak, mint egy hasonló méretű normál autó. A fenntartásuk is jóval többe kerül, például a drágább gumik miatt.  A sportosság is megkérdőjelezhető a legtöbbnél, hiszen a magasabb építés miatt nem lehet velük olyan kanyarsebességet elérni, mint a laposabb kocsikkal.
Ugyanakkor legalább divatosak, és azért az aszfalton is van előnyük: a magasabb üléshelyzet miatt jobban átlátható belőlük a forgalom, kényelmesek, és nem utolsósorban, ha oldalról ütközik beléjük egy normál személyautó, akkor nagyobb védelmet nyújtanak, mint egy alacsonyabb kocsi.

Viszont, ha tényleges, és nem csak a dizájnban megnyilvánuló sportosság a cél, akkor ez a kategória többnyire mellényúlás, felesleges pénzkiadás.

Ha pusztán a divat miatt választ tehát jelleget, akkor könnyen lehet, hogy nem tudja majd úgy kihasználni a kocsit, ahogy szerette volna.

Írja tehát először össze azokat a célokat, amikre az autót használni akarja, és ezek szerint jelölje ki, hogy milyen típusú felépítményre és egyéb alapjellemzőkre lesz szüksége.

Hány embert visz majd rendszeresen? A derékfájós nagypapa be tud szállni? Elfér hátul a három gyerekülés, és a csomagtartóban két babakocsi? Elférnek a rendszeresen szállított dolgok a csomagtartóban? Főleg városban, vagy főleg országúton használja? Az ezekre adott válaszoknak meg kell előznie a döntésben azt, hogy milyen márkájú autót szeretne.

Ebben sok részlettel és szemponttal segít az AutósTITKOK autóvásárlási tanácsadó 4. fejezete. 

Amikor ezt meghatározta, akkor jön az, hogy összeírja azokat a modelleket, amiket az adott kategóriában szívesen választana.

Az evvel kapcsolatban elkövethető nagy hiba az, ha hallgat a sztereotípiákra. Mire gondolok?

Ezt ide kattintva olvashatja!

****

Ez csak egy rövid gondolat a fejezetből. Ha biztosra akar menni, akkor szerezze be az AutósTITKOK megoldáscsomagot, ami a ma elérhető legátfogóbb információforrás az autóvásárlásról!

Ha most találkozott először az AutósTITKOK projekttel, akkor itt nézhet utána, hogy mi is ez.

Itt pedig az Autóvásárlás témáját boncolgató eBook részletes tartalmi leírását nézheti meg, ahonnan betekinthet a többi fejezetbe is.

Ha viszont már olvasott tőlem ezt-azt, akkor látja, hogy rendkívüli értéket kap a csomaggal. Ne hezitáljon tovább, ide kattintva rendelje meg most a kiadványt.

 



Főoldal / tartalomjegyzék / megrendelés / Érzelmek az autóvásárlásban / Mikor jön el a csere ideje? / Reklám dekóder / Kereskedő lélektan / Használtat, vagy újat? / A használati jelleg szerepe / Csalóka sztereotípiák / OK, hogy mekkora a takaró, de mekkora a nyújtózás? / Találjuk meg a legjobb hitelt! / Autó áralku / Bemutatkozás