|
Jó és rossz márkakereskedés,
kutyaütő vagy kiváló autószerviz
Nem mindegy, hogy milyen szerviz kapcsolódik a kereskedéshez
Vajon minőségi, vagy összecsapott munkára számíthat egy szerviztől? Elvégeznek-e mindent amit kell, és csak azért számláznak, amit tényleg ki is cseréltek / megjavítottak? Az sem hátrány, ha az adott szalon nem akar majd egy szállítási sérült autót makulátlanként eladni Önnek! De hogy deríthető ki mindez előre?
Az AutósTITKOK megoldáscsomag I. kötetének 2. fejezete arról szól, hogy hogyan válasszunk kereskedést. Fontos téma ez, hiszen leginkább ott érdemes autót venni, ahol majd szervizbe is szívesen hordjuk autónkat.
Hogy deríthető ki előre, hogy egy márkakereskedésben majd akkor is jó lesz a kiszolgálás, ha már megvette ott az autót?
Az első tippem: mielőtt eldöntené, hogy hol veszi meg a kocsiját, keressen rá az adott márka klubjának hazai fórumán a szerviztapasztalatokra!
Ha nem talál ilyet, kérdezzen bátran, biztos lesznek lelkes tagok, akik valódi tapasztalatok alapján ajánlanak szervizt, vagy elmondják, hogy melyik kereskedést kerülje messziről.
De saját maga is végezhet egy kis nyomozást.
Egy
autókereskedésbe belépve, sok ember
kényelmetlenül érzi magát. Miért? Mert felkészületlen, fél
attól,
hogy esetleg butaságokat kérdez, és "leég", másrészt azért, mert
attól tart, hogy egy ügyes kereskedő majd beledumálja őt egy rossz
vételbe.
Fontos,
hogy
ez az érzés elmúljon! Az,
hogy Ön hogy érzi magát, leginkább a kereskedés tulajdonosának -
dolgozóinak
mentalitásán múlik. Ha a rossz érzés
nem múlik, vagy az eladó mindenáron azonnali megrendelést akar
kicsikarni
Önből,
akkor ez arról beszél, hogy a tulaj nem a hosszú távon elégedett
vevőkre akarja alapozni vállalkozását. Ilyen
helyen ne is számítson alapos szervizmunkákra, sőt biztos lehet a
javítási számlák csillagászati voltában is.
Egyik
barátom egy neves és csillogó dél-budai kereskedésbe hordta szervizre,
ott újonnan vásárolt középkategóriás autóját.
Az autó 4 éves volt, és alig tett meg vagy 150.000 km-t, de a barátom,
annak ellenére,
hogy nagyon szerette, folyamatosan arról beszélt, hogy le kéne már
cserélni. Kérdésemre, hogy miért, hiszen remek állapotban van, még
gazdaságos lenne használni jó pár évig, azt válaszolta, hogy egy-egy
szerviz közel 100.000 forintjába kerül, ráadásul egyre többet fogyaszt
a kocsi.
Javaslatomra
egy másik szakműhelyben átnézette a kocsit. Itt
amellett, hogy feleannyit sem fizetett a javításokért, több apróság
mellett kiderült, hogy az autó addigi szervizelései alkalmával, a
márkaszerviz valószínűleg egyszer sem cserélt légszűrőt (150.000 km
alatt!!! - viszont az számlán természetesen mindig szerepelt). Az első
fékbetéteket és tárcsákat azért
kellett cseréjük után 25.000 kilométerrel megint kicserélni, mert a
berohadt féknyerget nem mozgatták át,
javították meg. (Ez állandó enyhe fékezésben tartotta az autót, ami
amellett, hogy a fékeket hamar újra elkoptatta, a fogyasztást is
növelte.)
A márkaszerviz emellett nem állíttatta be a futóművet, sőt ennek
szükségességére a figyelmet sem hívták föl, így már az autó
irányíthatóság sem volt jó. (A kis szerviz ezt egyből kiszúrta, és
ajánlotta a beállítás elvégzését.)
Az ilyen hozzáállás jó
eséllyel előre felderíthető, ha a
kereskedésben alaposan körülnéz, és megfigyeli a munkatársak
kinézetét és mentalitását. Egy néhány perces beszélgetés az egyik
szerelővel, valószínűleg jól eligazítja majd ebben a kérdésben.
Az említett kereskedésben
magam
is jártam, és egy indexburát sem vettem volna ott, nem hogy autót.
A
kasszában például egy olyan szétszoláriumozott -
szőkített cicababa (Hadházi László szavaival "pirított ribanc") ült,
akinek akkora műkörmei voltak, hogy az orrával szerintem egyszerűbben
gépelt volna, mint a kezeivel. A lányról sütött a primitívség, de ennek
ellenére magas lóról beszélt a kuncsaftokkal.
Az a
szalontulajdonos, aki ilyesvalakit
vesz fel alkalmazottnak, az nálam nem az a kategória, akire rá merném
bízni az autómat.
(Szerintem csak primitív ember vesz föl primitív alkalmazottakat.)
Ahol
viszont a csapat szimpatikus, nem
próbál mindenáron eladni Önnek, ott a tulajdonos is sokkal
valószínűbben érdekelt vevői hosszú távú elégedettségében, és az ez
által keltett jó hírben, mint a gyors profitban. Ilyen helyeken jó
szervizháttérre is számíthat.
****
Ez csak két rövid gondolat a fejezetből. Ha biztosra akar menni, akkor szerezze be az AutósTITKOK megoldáscsomagot, ami a ma elérhető legátfogóbb információforrás az autóvásárlásról
Ha most találkozott először az AutósTITKOK projekttel, akkor itt nézhet utána, hogy mi is ez.
Itt pedig az Autóvásárlás témáját boncolgató eBook részletes tartalmi leírását nézheti meg, ahonnan betekinthet a többi fejezetbe is.
Ha viszont már olvasott tőlem ezt-azt, akkor látja, hogy rendkívüli értéket kap a csomaggal. Ne hezitáljon tovább, ide kattintva rendelje meg most a kiadványt.
|
|